Ekonomi

Super Bowl ile Karşılaştırıldığında Borsa: S&P 500 16.000’i Aştı – Bank of America

Bank of America’nın mali analistleri, Super Bowl sırasında reklam maliyetlerindeki hızlı artışa dikkat çekerek, ABD’nin en çok izlenen spor etkinliklerinden birinin yüksek enflasyon oranı özelliğini ortaya çıkardı.

Bilet yeniden satış hizmeti StubHub, bu yılki Superior Bowl’un şimdiye kadarki en pahalı oyun olarak rekor kırabileceğini, satılan biletlerin ortalama fiyatının iki yıl önce Los Angeles’ta düzenlenen Superior Bowl’un bilet fiyatını biraz aşarak yaklaşık 8.600 dolara ulaşacağını tahmin ediyor.

Mali analistlerin raporuna göre, 30 saniyelik bir reklam spotunun maliyetinin 37.500 dolar olduğu 1967’deki ilk Super Bowl’dan bu yana, Spectacular Bowl LVII’nin maliyeti 185 kat artarak etkileyici bir şekilde 7.000.000 dolara yükseldi.

Super Bowl sırasında reklam maliyetlerindeki artış neredeyse tüm diğer mal ve hizmetlerdeki enflasyon oranını aşıyor ve bu da Ulusal Futbol Ligi’nin televizyon reytinglerindeki güçlü konumunun altını çiziyor.

Karşılaştırıldığında, sıradan mallar Super Bowl reklamlarıyla aynı oranda şişirilseydi, finansal ortam önemli ölçüde değişirdi.

Örneğin, 1967’de kilosu 23 sentten satılan tavuk parçalarının fiyatı artık 43 dolardı. Bire bir enflasyona maruz kalırsa, altılı paket biranın fiyatı 340 dolar gibi dikkat çekici bir rakam olacaktır. Bir galon yakıtın fiyatı 61 dolara, Amerika Birleşik Devletleri’nde bir evin ortalama fiyatı 4,2 milyon dolara çıkacak.

Finansal analistlerin iddialarına göre aynı senaryoda S&P 500endeks 16.374’e ulaşacak.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir finans editörü tarafından incelenmiştir. Daha fazla ayrıntı için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu